Wednesday, April 9, 2008

هو انا ليه حاطة ايدي على الكلاكس على طول؟

على طول، زي سواقين التاكسي، بصراحة انا باخاف من الناس، وانا ماشية ممكن اي لطيف يهزر مع صاحبه ويروح زاقه في وسط الشارع وتصادف انه يرميه قدام عربيتي
ممكن من غير هزار يروح اللي ماشي في الشارع مرة واحدة فجأتن مجنح في وسط الشارع
ممكن مرة واحدة فجأتن واحد يروح جاري من الرصيف ده للرصيف ده
ممكن فجأتن واحد سايق على يميني وللا شمالي يركن عليا وهو مش عارف ان على يمينه او شماله عربية
انا ساكنة جنب الجامعة العيال وهم خارجين من الجامعة بيبقوا قدام العربية زي الدبان اللي واقف على عربية الكبدة ومش عايزين يتحركوا
عشان كده طول ما انا ماشية عمالة ادي كلاكسات على طول....بس دي حاجة بتضايق الناس
الناس بتتعصب عليا وبتبص لي بغضب
بصراحة معاهم حق، انا لما بابقى سايقة وكلاكس عربية تانية في ودني بتعصب واتضايق، فما بال اللي ماشيين في الشارع؟ ممكن واحد يبقى تعبان، مصدع، حد كبير ومش مستحمل الدوشة
وبصراحة انا باستعبط بدليل ان لما كلاكس عربيتي كان بايظ كنت بامشي في الشارع ولو حد رمى عليا بادوس على الفرامل
والعيال اللي زي الدبان على عربية الكبدة كنت باقف شوية واستناهم لحد ما ياخدوا بالهم ان فيه عربية عايزة تعدي
وما كانش وقت كتير بيضيع ولا حاجة يعني
يبقى باضرب كلاكس واضايق الناس ليه؟
انا لازم ابطل العادة دي

No comments: